Dieta przy cerze naczynkowej

Dieta przy cerze naczynkowej

Pękające naczynka, które często określane są mianem pajączków na skórze, to problem, z którym zmaga się wiele osób. Nie ma przy tym jednej tylko przyczyny jego powstawania. Lekarze wspominają w tym kontekście między innymi o predyspozycjach genetycznych, nadciśnieniu oraz o zmianach hormonalnych. Okazuje się jednak, że bez względu na to, jakie źródło ma cera naczynkowa, odpowiednio dopasowana dieta jest w stanie złagodzić przykre skutki jej posiadania.

Po pierwsze – witaminy

czerwone dojrzałe jabłkoZastanawiając się nad tym, z czego ma się składać dieta przy cerze naczynkowej, w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na witaminy. Najważniejszą wydaje się być tu witamina E, nie bez powodu powszechnie znana jako witamina młodości. To właśnie ona eliminuje wolne rodniki, a tym samym przeciwdziała powodowanym przez nie uszkodzeniom naczyń krwionośnych.
Równie wartościowa okazuje się obecność w diecie produktów, w których składzie spotkać możemy witaminę C. Również ona wykazuje właściwości antyoksydacyjne, jest przy tym niezbędna w procesie wytwarzania kolagenu – białka odpowiedzialnego właśnie za budowę naczyń krwionośnych. Nie można zapominać także o uszczelniającej naczynia krwionośne witaminie K.

Po drugie – minerały

Witaminy nie są jedynymi składnikami diety, które sprawiają, że naczynka pękają rzadziej, a cera staje się promienna i wypoczęta. Chcąc się o nią troszczyć, nie powinniśmy zapominać także o przynajmniej kilku minerałach. Jednym z najważniejszych wydaje się w tym kontekście cynk. Nietrudno znaleźć go w renomowanych kosmetykach pielęgnacyjnych, jest bowiem znany zarówno jako znakomity przeciwutleniacz, jak i jako składnik łagodzący podrażnienia skóry. Cennym wsparciem dla osób z cerą naczynkową jest jednak również selen. Ten nie tylko przeciwdziała uszkodzeniom naczyń, ale również wspomaga proces ich regeneracji, jeśli uszkodzenia takie będą miały miejsce. Warto zadbać też o to, aby w diecie znalazło się miejsce dla produktów bogatych w miedź. I ona, podobnie jak witamina C, bierze udział w syntezie elastyny i kolagenu. Dodatkowo utrzymuje w doskonałej kondycji zarówno skórę, jak i naczynia krwionośne.

Dieta przy cerze naczynkowej w praktyce

zbiór warzywGdy już wiemy, jakie składniki powinny znaleźć się w diecie, której stosowanie jest w stanie złagodzić problemy z pękającymi naczynkami, możemy przeanalizować konkretne produkty uznawane powszechnie za najbardziej wartościowe. Znajdują się wśród nich między innymi owoce, nasiona oraz pestki, nasiona chia, olej rzepakowy i lniany, siemię lniane i inne oleje roślinne. Witaminę C można dostarczać organizmowi sięgając po natkę pietruszki, owoc kiwi, cytrusy oraz czerwoną paprykę, witamina K zaś to cenny składnik brokułów, szpinaku, awokado i sałaty. Jeśli zależy nam na dostarczaniu organizmowi jak największej ilości przeciwutleniaczy, nie powinniśmy stronić ani od zielonej herbaty, ani od kakao. Z kolei rośliny strączkowe i cytrusy mogą pomóc nam we wzmocnieniu organizmu dzięki flawonoidom o właściwościach przeciwzapalnych i przeciwwirusowych, które są w nich obecne.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij