Outband marketing

Outband marketing

Outband marketing mo┼╝emy przet┼éumaczy─ç jako ,,marketing wychodz─ůcy”. Ta klasyczna, by nie powiedzie─ç przestarza┼éa forma kontaktu z klientem, przedstawiania mu oferty firmy i budowania z nim d┼éugotrwa┼éych relacji. W tej strategii marketingowej to firma wychodzi z inicjatyw─ů do odbiorcy – wyszukuje go i informuje o oferowanych us┼éugach czy produktach. Outband marketing to przeciwie┼ästwo Inbound marketingu, kt├│rego celem jest takie rozmieszczenie informacji w internecie, by to klient, szukaj─ůc okre┼Ťlonej rzeczy, trafi┼é akurat na dan─ů firm─Ö, a nie do konkurencji. Pierwsza z wymienionych skupia si─Ö na aktywnym poszukiwaniu i docieraniu do klienta, druga dzia┼éa odwrotnie – to klient ma mie─ç u┼éatwion─ů drog─Ö do znalezienia firmy.

Na czym polega Outband marketing?

wykres wzrostStrategia marketingu wychodz─ůcego opiera si─Ö na ilo┼Ťci. Wykorzystuje rozmaite kana┼éy do rozpowszechniana reklam, takie jak internet, telefon, telewizja, ale te┼╝ bilboardy czy metod─Ö door-to-door. Przekaz dociera do ludzi za pomoc─ů maili czy sms├│w. Sposob├│w jest wiele, jednak podstawowy cel jest jeden – znale┼║─ç jak najwi─Ökszy kr─ůg odbiorc├│w. Nie zwraca si─Ö przy tym uwagi na to, czy osoby do kt├│rych dociera reklama s─ů faktycznie zainteresowane reklamowanymi us┼éugami. Chodzi o to, by przekaz sta┼é si─Ö widoczny dla jak najwi─Ökszej liczby os├│b. Im wi─Öcej os├│b zobaczy reklam─Ö tym wi─Öksza szansa, ┼╝e w┼Ťr├│d nich znajdzie si─Ö kto┼Ť, kto z tej oferty skorzysta. W dodatku wykorzystywane w reklamach ┼Ťrodki, takie jak perswazja, pomagaj─ů nak┼éoni─ç niezdecydowanych do zainteresowania si─Ö tym, co oferuje firma. Maj─ů sprawi─ç by kto┼Ť, kto nie potrzebuje okre┼Ťlonej us┼éugi poczu┼é, ┼╝e jest mu ona w tej chwili potrzebna. A nawet, je┼Ťli nie uda si─Ö tego dokona─ç reklama zostanie w pami─Öci odbiorcy i da o sobie zna─ç we w┼éa┼Ťciwej chwili.

Koszty przewy┼╝szaj─ů korzy┼Ťci

animacja marketerTo niew─ůtpliwie zalety tego rodzaju marketingu. Trzeba jednak pami─Öta─ç o tym, ┼╝e taka forma poszukiwania klienta ma mn├│stwo minus├│w. Przede wszystkim przygotowanie samej reklamy ch┼éonie sporo funduszy, nie m├│wi─ůc ju┼╝ o jej rozpowszechnieniu na ogromn─ů skal─Ö. Oczywi┼Ťcie, w┼Ťr├│d odbiorc├│w trafi─ů si─Ö tacy, kt├│rzy zainteresuj─ů si─Ö reklam─ů i skorzystaj─ů z oferty – ale przypomina to strzelanie na o┼Ťlep. Tak, kto┼Ť si─Ö zainteresuje, ale w por├│wnaniu do ca┼éego grona kt├│re widzia┼éo reklam─Ö, b─Ödzie to tylko niewielki odsetek. W dodatku marketing wychodz─ůcy opiera si─Ö na zalewaniu odbiorcy reklamami, co mo┼╝e przynie┼Ť─ç efekt odwrotny do zamierzonego. ┼Üwiadomo┼Ť─ç konsumencka ro┼Ťnie, nikt nie lubi by─ç ,,ostrzeliwany” ofertami. Natr─Ötnie przychodz─ůce smsy czy maile zdecydowanie cz─Ö┼Ťciej kasujemy, ni┼╝ po┼Ťwi─Öcamy im uwag─Ö i nabieramy zainteresowania. Dlatego ten rodzaj marketingu okre┼Ťla si─Ö te┼╝ jako ,,marketing przeszkadzaj─ůcy“. Ci─ůg┼ée zasypywanie odbiorc├│w reklamami nie tylko zniech─Öca do skorzystania z us┼éugi czy zakupu produktu, ale wp┼éywa na negatywne postrzeganie ca┼éej marki. St─ůd, chocia┼╝ nie mo┼╝na zaprzecza─ç korzy┼Ťciom jakie niesie ze sob─ů ten rodzaj marketingu, wyra┼║nie widoczne s─ů jego minusy. Wsp├│┼écze┼Ťnie trudno przekona─ç do siebie potencjalnego klienta, ,,atakuj─ůc” go swoj─ů ofert─ů. Dlatego skuteczno┼Ť─ç outband marketingu w zestawieniu z kosztami i skutkami ubocznymi mo┼╝na oceni─ç na dosy─ç nisk─ů not─Ö.

Leave a reply

Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony, wyra┼╝asz zgod─Ö na u┼╝ywanie przez nas plik├│w cookies. wi─Öcej informacji

Aby zapewni─ç Tobie najwy┼╝szy poziom realizacji us┼éugi, opcje ciasteczek na tej stronie s─ů ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony bez zmiany ustawie┼ä lub klikaj─ůc przycisk "Akceptuj─Ö" zgadzasz si─Ö na ich wykorzystanie.

Zamknij