Outband marketing

Outband marketing

Outband marketing możemy przetÅ‚umaczyć jako ,,marketing wychodzÄ…cy”. Ta klasyczna, by nie powiedzieć przestarzaÅ‚a forma kontaktu z klientem, przedstawiania mu oferty firmy i budowania z nim dÅ‚ugotrwaÅ‚ych relacji. W tej strategii marketingowej to firma wychodzi z inicjatywÄ… do odbiorcy – wyszukuje go i informuje o oferowanych usÅ‚ugach czy produktach. Outband marketing to przeciwieÅ„stwo Inbound marketingu, którego celem jest takie rozmieszczenie informacji w internecie, by to klient, szukajÄ…c okreÅ›lonej rzeczy, trafiÅ‚ akurat na danÄ… firmÄ™, a nie do konkurencji. Pierwsza z wymienionych skupia siÄ™ na aktywnym poszukiwaniu i docieraniu do klienta, druga dziaÅ‚a odwrotnie – to klient ma mieć uÅ‚atwionÄ… drogÄ™ do znalezienia firmy.

Na czym polega Outband marketing?

wykres wzrostStrategia marketingu wychodzÄ…cego opiera siÄ™ na iloÅ›ci. Wykorzystuje rozmaite kanaÅ‚y do rozpowszechniana reklam, takie jak internet, telefon, telewizja, ale też bilboardy czy metodÄ™ door-to-door. Przekaz dociera do ludzi za pomocÄ… maili czy smsów. Sposobów jest wiele, jednak podstawowy cel jest jeden – znaleźć jak najwiÄ™kszy krÄ…g odbiorców. Nie zwraca siÄ™ przy tym uwagi na to, czy osoby do których dociera reklama sÄ… faktycznie zainteresowane reklamowanymi usÅ‚ugami. Chodzi o to, by przekaz staÅ‚ siÄ™ widoczny dla jak najwiÄ™kszej liczby osób. Im wiÄ™cej osób zobaczy reklamÄ™ tym wiÄ™ksza szansa, że wÅ›ród nich znajdzie siÄ™ ktoÅ›, kto z tej oferty skorzysta. W dodatku wykorzystywane w reklamach Å›rodki, takie jak perswazja, pomagajÄ… nakÅ‚onić niezdecydowanych do zainteresowania siÄ™ tym, co oferuje firma. MajÄ… sprawić by ktoÅ›, kto nie potrzebuje okreÅ›lonej usÅ‚ugi poczuÅ‚, że jest mu ona w tej chwili potrzebna. A nawet, jeÅ›li nie uda siÄ™ tego dokonać reklama zostanie w pamiÄ™ci odbiorcy i da o sobie znać we wÅ‚aÅ›ciwej chwili.

Koszty przewyższają korzyści

animacja marketerTo niewÄ…tpliwie zalety tego rodzaju marketingu. Trzeba jednak pamiÄ™tać o tym, że taka forma poszukiwania klienta ma mnóstwo minusów. Przede wszystkim przygotowanie samej reklamy chÅ‚onie sporo funduszy, nie mówiÄ…c już o jej rozpowszechnieniu na ogromnÄ… skalÄ™. OczywiÅ›cie, wÅ›ród odbiorców trafiÄ… siÄ™ tacy, którzy zainteresujÄ… siÄ™ reklamÄ… i skorzystajÄ… z oferty – ale przypomina to strzelanie na oÅ›lep. Tak, ktoÅ› siÄ™ zainteresuje, ale w porównaniu do caÅ‚ego grona które widziaÅ‚o reklamÄ™, bÄ™dzie to tylko niewielki odsetek. W dodatku marketing wychodzÄ…cy opiera siÄ™ na zalewaniu odbiorcy reklamami, co może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Åšwiadomość konsumencka roÅ›nie, nikt nie lubi być ,,ostrzeliwany” ofertami. NatrÄ™tnie przychodzÄ…ce smsy czy maile zdecydowanie częściej kasujemy, niż poÅ›wiÄ™camy im uwagÄ™ i nabieramy zainteresowania. Dlatego ten rodzaj marketingu okreÅ›la siÄ™ też jako ,,marketing przeszkadzajÄ…cy“. CiÄ…gÅ‚e zasypywanie odbiorców reklamami nie tylko zniechÄ™ca do skorzystania z usÅ‚ugi czy zakupu produktu, ale wpÅ‚ywa na negatywne postrzeganie caÅ‚ej marki. StÄ…d, chociaż nie można zaprzeczać korzyÅ›ciom jakie niesie ze sobÄ… ten rodzaj marketingu, wyraźnie widoczne sÄ… jego minusy. WspółczeÅ›nie trudno przekonać do siebie potencjalnego klienta, ,,atakujÄ…c” go swojÄ… ofertÄ…. Dlatego skuteczność outband marketingu w zestawieniu z kosztami i skutkami ubocznymi można ocenić na dosyć niskÄ… notÄ™.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij